12/17/2018 2:03:59 PM

 
HABERLER
ANA SAYFA  >  HABERLER  >
BUSİAD'DAN GENÇLERE YARATICILIK VE İNOVASYON SEMİNERİ: “Yaşam boyu iş garantisi yaşam boyu öğrenmekten geçer”
11/14/2018

Bursa Sanayicileri ve İşadamları Derneği (BUSİAD) ve Uludağ Üniversitesi iş birliği ile organize edilen “İnovasyon ve Yaratıcılık” konulu seminer, Endüstri Mühendisliği Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi.

 Zeynep Biçer Özçelik’in konuşmacı olduğu seminere, makine ve tekstil bölümü öğrencileri katıldı.

Yaratıcı düşünmenin temelinde problemlerin yattığını belirten Özçelik, başarının yaratıcılıkla başladığını, kalıcılığın ise farklılıkla sağlandığını kaydetti.

Yaratıcılığın unsurlarını, hayal gücü, gözlem gücü, alışılmışın dışında, beklenen yoldan gitmeme, farklı bakış açısı, yeni varsayımlar, meraklı olmak, sürekli öğrenmek, farklı nesneler arasında bağlantıyı geliştirme olarak sıralayan Özçelik, “Hayal gücünün bunlar içinde belki de en önemlidir. İnsanın aşamayacağı sınır kendi koyduğu sınırdır” dedi.

Özçelik, “Son derece hızlı değişimlerin yaşandığı bir dönemden geçiyoruz. Bu süreçte önemli olan bizim bu hızlı değişim sürecine ne denli hazır olduğumuz. Bilgiye hakim olmamız ve yeni şeyler öğrenmeye meraklı olmamız son derece büyük önem taşıyor” diye konuştu.

Özçelik, inovasyonun yeni veya iyileştirilmiş ürün, hizmet veya üretim yöntemini geliştirmek ve bunu ticari gelir elde edecek hale getirmek için yürütülen tüm çalışmaları kapsadığını söyledi. Özçelik, inovasyonun sürekliliği olan bütünsel bir faaliyet olduğunun altını çizerek, inovasyon ilk aşamasının, problemin tespit edilmesi, ikinci aşamasını fikir tablası oluşturmak, üçüncü aşamasının fikirleri değerlendirip en uygun yolu bulmak ve son aşamanın da uygulamaya geçmek olduğunu ifade etti.

İnovasyonun bir yaşam biçimi olduğunu da kaydeden Özçelik, değişimlerin çok hızlandığını söyledi. Özçelik şunları kaydetti:

“Matbaanın icadı 1440 yılında olmuşken, buhar makinenin icadı ile sanayi devriminin başlangıcı 1750 yılında olmuştur. Günümüze doğru geldiğimizde ise internet 1989 yılında bulunmuşken, dünyaca ünlü arama motoru Google 1998 yılında, Facebook 2004 yılında, Whatsapp 2010 yılında, Instagram 2012 yılında ve SnapChat de 2014 yılında bulunmuş ve kullanıcılara sunulmuştur. İçinde bulunduğumuz çağda değişimler çok daha hızlı yaşanmaya başladı. Yaratıcı ve yeni bir fikir, toprak ve sermayeden çok daha değerli olabiliyor. O nedenle böylesi bir çağda gençlerin hayallerini takip etmeleri ve kendilerine inanmaları son derece önemli. Profesyonel hayatta mutlaka ‘işimi daha farklı ve daha iyi nasıl yapabilirim?’ diye sorulmalı. ”

Mühendis adaylarına kendilerini geliştirmelerini, hayal etmelerini, sosyal sorumluluklar üstlenmelerini, zayıf ve güçlü yönlerini analiz etmelerini ve asla vaz geçmemelerini öğütleyen Özçelik, “Yaşam boyu iş garantisi, yaşam boyu öğrenme yeteneğine bağlıdır” diye konuştu.