12/17/2018 1:59:42 PM

 
HABERLER
ANA SAYFA  >  HABERLER  >
BURSA'nın en büyük sorunu sürdürülebilir gelişme
7/4/2018

BUSİAD’ın duayen üyelerinden Rota Barışçı Matbaacılık ve Tanıtım Hizmetleri A. Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Bilenser, Bursa’nın yeşilini, havasını, suyunu ve toprağını kaybettiğini belirterek, kentin en büyük sorununun sürdürülebilir kentleşme olduğunu söyledi.

Erdoğan Bilenser ziyaretine, BUSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Hadi Türkay, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Buğra Küçükkayalar, Yönetim Kurulu Üyeleri Gonca Yerliyurt, Mustafa Ekinci ve Osman Nemli ile BUSİAD Genel Koordinatörü Basri Tüfekçioğlu ve BUSİAD Yönetici Asistanı Deniz Karaer de katıldı. Ziyarette, gerek belediye başkanlığı gerekse işadamlığı döneminde edindiği tecrübeleri aktaran Bilenser, “Bursa yeşilini kaybediyor. BUSİAD bir şeyler yapabilmeli” diyerek, şöyle devam etti:

“Çok doğal olarak iş dünyası, para, sanayi ve ticaret bölümüne kendini kaptırıyor. Ama batıdaki böyle bir örgütün sürdürülebilir kentleşme, sürdürülebilir gelişme konusunda ajandası vardır. Bursa’da bu iş ciddi problem. Havası suyu en çok kirlenen kentlerden. Tarım nedeniyle özellikle. Havası en kötü havalarından biri. Sürdürülebilir kentleşme çok önemli. Kentlerin özelliğini devam ettirmeli. Bursa, ciddi bir tehditle karşı karşıya. En önemli sorun nedir dendiğinde bu işi düşünmeli.”

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın yeni sanayi bölgesine ağırlık verdiğini de kaydeden Bilenser, “OSB’ye girin yüzde 20’si boştur. Satılık, kiralık dolu. Bursa’da sanayi bölgelerinde fabrikaların toplam yüzde 55 boştur” diye konuştu.

Yıllar önce  Tofaş CEO’su Ali Pandır’ı BUSİAD Eski Başkanlarından Arif Özer’le ziyaret ettiklerini ve Pandır’ın kendilerine, “Bu vadideki ulaşım büyük sorun haline dönecek. Bize günde onlarca yüzlerce tır malzeme getiriyor. Bunun sonu ne olacak? “ dediğini aktaran Bilenser, şöyle devam etti: “Sanayi kenti olmak bazı avantajları beraberinde getiriyor. Ama çevresel riskleri de getiriyor. Öyle olunca bazen Bursa bu kadar büyümeseydi de kaplıca, tarım, turizm, Osmanlı’ya başkentlik yapmış bir kent olarak mı kalsaydı? diye düşünüyorum.”

ULAŞIM…

Sohbet sırasında BUSİAD Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Ekinci ise, Marmara Bölgesi, İzmit, Bursa, Düzce’ye kadar olan havzadaki otomotiv ve tekstil altyapısının dünyanın hiçbir yerinde olmadığını ifade etti. Ekinci, “Ancak, eleman sıkıntımız artıyor. Ama yine de bu bölge cevher. Bunun farkına varmamız gerek. Üniversiteye ‘gelin kullanın bizim imkanlarımızı’ diyoruz. İlgilenen yok”  diye konuştu.

Bursa’nın hava ve demiryolu ulaşımı da sohbet sırasında gündeme geldi. Bilenser, hava ulaşımının Bursa için zor bir iş olduğunu, zamanında çok denendiğini ve İstanbul’a yakınlığın buna engel olduğunu da söyledi.

Bilenser, ayrıca Bursa’nın Sanayi Gücü adıyla bir kitap yapılması gerektiğine işaret etti.

BUSİAD Başkanı Ergun Hadi Türkay ise, Bursa’nın yeşilini kaybetmemesi doğrultusunda, kendilerinin de 5 yılda, 500 dönümlük, 5 park yapılması önerilerinin olduğunu kaydetti.