11/18/2018 3:27:50 AM

 
HABERLER
ANA SAYFA  >  HABERLER  >
Kurumsal Yönetim Uzmanlık Grubu tarafından organize edilen ‘Kurumsal Yönetim Tecrübe Paylaşım Toplantısı' gerçekleştirildi.
2/23/2015

BUSİAD Kurumsal Yönetim Uzmanlık Grubu tarafından organize edilen ‘Kurumsal Yönetim Tecrübe Paylaşım Toplantısı’, Bosch Sanayi ve Ticaret AŞ Ticari Genel Müdürü Gökhan Karagöl’ün ev sahipliği ve ‘Profesyonel Gözüyle Kurumsal Yönetim’ ana temasıyla gerçekleştirildi.

Bosch Evi’nde yapılan ve BUSİAD’ı geleceğe taşıyacak genç iş insanlarının katılım gösterdiği toplantıda Karagöl; iş hayatı ve kurum kültürü konularındaki tecrübelerini paylaştı.

Stajyerlikten Genel Müdürlüğe…

Uzmanlık grubu üyelerine, 1994 yılında stajyer olarak girdiği Bosch’ta Genel Müdürlüğe kadar uzanan öyküsünü anlatan Karagöl, kurumsallık kültüründe dünyaya örnek olan firmanın üretim ve başarı kriterlerini de aktardı.

1886 yılında Almanya’da kurulan Bosch’un Türkiye’de de 100 yılı aşkın  geçmişi olduğunu söyleyen Karagöl, ‘mobilite çözümleri, sanayi teknolojileri, enerji-bina teknolojileri ve dayanıklı tüketim ürünleri’ ile ‘yaşamın her alanında’ olan kurumun, dünya genelinde 290 bine yakın çalışanı ve yıllık 48.9 milyar Euro satış hacmi olduğunu vurguladı.

Türkiye ihracatının yüzde 1’i BOSCH’tan

Bosch Türkiye hakkında da bilgiler veren Karagöl, “Türkiye’de 2013 toplam ciromuz 1.53 milyar Euro iken çalışan  sayımız 8 bin 200 kişi. Son 42 yılda Türkiye’de 2 milyar Euro’luk yatırım yaptık, bunun da en büyük kısmı Bursa’da gerçekleşti. Türkiye’den 5 kıtada 40’tan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Türkiye’nin yıllık ihracatının yüzde 1’ini biz gerçekleştiriyoruz.. [S1] Dünyadaki her beş dizel araçtan birinin enjektörü Bursa’da üretiliyor. Biz aslında dizel ve benzinli araçlar için enjektör üretiminin temelini sağlıyoruz. Avrupa Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 50’nin üzerinde ülkedeki 360’dan fazla bağlı bölgesel şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları da dâhil edildiğinde, Bosch yaklaşık 150 ülkede temsil edilmektedir.. Önümüzdeki uzun süreçte, dizel ve benzinli araçlar için enjektör üretmeye devam edeceğimizi de belirtmeliyim. Fakat global stratejimiz gereği  Bosch olarak, elektromobilite alanında yatırımlar da yapıyoruz” diye konuştu.

‘Kusursuz kalite’ çok önemli

Otomotivde 28 ülkede 97 lokasyona yayılmış geliştirme, üretim ve servis ağı oluşturan Bosch’un küresel anlayışını; ‘Partnerlerimizin bize ihtiyacı olan her yerdeyiz ve böylelikle müşterilerimizi, pazarı anlıyoruz’ şeklinde özetleyen Karagöl, firmanın başarı faktörlerini ise, ‘Bağımsızlık ve finansal güç, Küresel mevcudiyet, Kalite ve güvenilirlik, İnovasyon gücü, Stratejik ileri-görüş yeteneği, Etkin süreçler ve İleriye yönelik insan kaynağı yetiştirme’ olarak sıraladı. Karagöl, ‘kusursuz kalitenin’ küreselleşme için çok önemli olduğunu da ifade etti.

Her iş günü 18 adet patent başvurusu…

Bosch’un her yıl yaklaşık cirosunun %9’unu araştırma ve geliştirmeye ayırdığının altını çizen Karagöl, yapılan Ar-Ge’nin yarısını, çevre ve çevreye duyarlı ürün yatırımlarının oluşturduğunu belirtti. Karagöl, dünya genelinde 45 bin 600 Ar-Ge çalışanı olan Bosch’un her çalışma gününde ortalama 18 adet patent başvurusu gerçekleştirdiğini kaydetti.

Altın değerinde tavsiyeler

Karagöl, Uzmanlık Grubu üyesi genç işadamlarına altın değerinde öğütler de verdi. İşten kazanılan paranın, firmanın ve ülkenin geleceği için yine işe aktarılması gerektiğinin altını çizen Karagöl şöyle devam etti: “Başarı; ancak çalışanlarınızla mümkündür. Onlara güvenin. Çalışma arkadaşlarınızdan gelen geri bildirimlere açık olun ve onları dinleyin. Yönetim tarzınız açık ve şeffaf olsun. Önemli olan, sürekliliktir. Bizim başarımızın temelinde yatan da budur.”

Toplantı sonunda, BUSİAD Kurumsal Yönetim Uzmanlık Grubu Başkanı Onur Oral tarafından Gökhan Karagöl’e plaket takdim edildi.